lørdag, oktober 18, 2008

Efterårsferien

er gået med at strikke - lidt, jeg har fået denne bolero færdig - til migselv, måske... men kan også komme i gavekassen.. Faktaboksen:
Model: Bolero af Karen Noe
Garn: Tynn Alpakka - 2 ngl.
Pinde: 4mm
Ændringer: ingen -men garnet rakte kun lige med nød og næppe. Årsagen kan være at jeg som der stod i opskriften strikkede skuldersømmen sammen, men næste gang syr jeg den sammen, det tror jeg bliver pænere - og så har jeg den meter garn tilbage, som jeg havde brug for....Der var kun 5 cm garn tilbage, da jeg lukkede af...
Hot Or Not: Bestemt hot - "...er den til mig..." lød det fra modellen herover.....


Torsdag var vi en tur ved vesterhavet - åh det var friskt og dejligt.
Vinden var lidt hård, men det regnede ikke.
Drengene nød at gå i vandkanten - og havde heldigvis gummistøvler og regnbukser på - ellers var de blevet ret våde - men som vanligt, var strømperne altså på mystisk vis blevet våde....hm...
Vi havde kaffekurv med - og vi kørte til Blåbjerg, som ligger mellem Houstrup og Henne Strand, det højeste punkt i landskabet - 64 m over havet... - og hvad er det nu at familien kigger på....

Denne plade, som Geodædisk Inst. har sat på stenen...Det skulle lige læses...

Her er udsigten mod nord fra Blåbjerg - og som der står på info-skiltet - kan der i klart vejr ses mindst 40 kirker fra stedet. Men efterhånden er der vokset mange træer op, som kan hindre udsynet - men flot er her ihvertfald....

Til Merethe: skriv lige en mail til mig ang. opskr. ....mailadr.: lyngbystrik(a)yahoo(dot)co(dot)uk

3 kommentarer:

Lene sagde ...

Hej Annette, Det er da synd at komme sådan en smuk bolero i en gavekasse. Du kan da bare sende den til mig..... ;-) Åh ja, der er intet så skønt som en tur til Vesterhavet, når der er skum på bølgerne.
God weekend.
Lene Z.

Hygge-Strik sagde ...

Hej Annette
Hvor er den blevet flot din bolero, jeg er helt vild med den. Jeg må da snart i gang med min :-))
Hvilken størrelse har du strikket din i?
Kram fra Bebiane

Annette sagde ...

Lene: he he...jeg tror bestemt di adresse er blevet borte *G* Vesterhavet var pragtfuldt og jeg elsker at gå ture der..

Bebiane: Boleroen er strikket i dominostrik- så størrelsen reguleres med færre eller flere masker. Vælger du flere masker er to ngl. ikke nok.