søndag, oktober 19, 2008

Rigtigt let sjal...

har jeg fået strikket til den ældste .... hun syntes garnet var "fedt" så det blev til et hurtigt sjal...Jeg startede fredag aften og er blevet færdig her i formiddag... Faktaboksen:
Model: "lige-ud-af-hovedet-model"
Garn: 2 ngl. "kombinationsgarn" fra Netto (princippet som Premium Dazzle garnet) købt for et par uger siden til 30 kr/ngl.
Pinde: 6 mm.
Bemærkninger: startet med 5 m., udtagninger til der var brugt det første ngl, og indtagninger derfra. slut med 5 m. Jeg "vendte" garnet, da jeg havde vundet det andet nøgle op, så det er blevet spejlvendt i fra midten.
Har bundet rest-snore i spidserne, så det ser lidt fikst ud...
Hot or Not....: Hot, pigen har taget det i brug - og det matcher hendes vinterfrakke i mørkegrå meget fint. Efter dette strik trænger mine hænder og arme til tyndt garn og tynde pinde... så babyhuer kommer på pindende senere idag..
Datteren tager først på aftenen til Odense, hvor hun skal følge "brobygningsdage" på universitetet. Overnatning i Odense har hun fundet for ikke at skulle køre frem og tilbage...Så håber vi bare at dagene bliver gode....
Vi bliver "næsten" barnløse i næste uge - efterskolebarnet kommer ikke hjem før om 14 dage - og så er der kun drengene hjemme...Det er lidt underligt at børnene er blevet så store - det føles ikke længe siden at de var små og krævede os 100% - ja tiden løber...

1 kommentar:

Hygge-Strik sagde ...

Rigtig smart sjal, det er flot med de forskellige skift.
Kram fra Bebiane