torsdag, oktober 02, 2008

Hæklerier færdigt....

Stolt som en pave er jeg, jeg har fået et hæklet tørklæde færdigt.... helt alene....Jeg er stolt...
Faktaboks:
Mønster: Queen Anne
Garn: Kauni i grønne nuancer købt på Strikkefestivallen ved Lisette. (Modtageren er til grønt)
Forbrug: 74g - hvor der var "klippet" lidt i farveforløbet for ikke at få for meget gult med.
Hæklenål: nr 3 (Clover, som jeg investerede i, mhp workshoppen på festivallen.)
Længde: ca 150cm
Ændringer: Ingen. Jeg har hæklet et langt stykke, og påbegyndt endnu et stykke, som jeg så har hæklet sammen med en kædemaske i 2. bue i modstående 2.bue på det andet lange stykke.....- nu er jeg ikke hækleeksp., så hvordan jeg forklarer det ved jeg ikke, men se på billederne.
Er nu vasket, blokket og presset med vådt klæde, og klar til afsendelse til modtageren der har fødselsdag imorgen...
Hot or Not: Absolut Hot. og endnu et forsøg skal gøres..

Igår formiddag var jeg til kaffemik hos min mor, som også havde inviteret søsters baby, og da han ikke kan køre selv måtte moderen med...
Min mor opdagede pludselig at jeg sad og hæklede, måtte indrømme at det så helt mærkeligt ud at jeg hæklede, for "det plejer du da ikke..."
Men der var tid til at hygge om ham her.... 14 dage gammel og charmerende...

9 kommentarer:

Merete sagde ...

Hvor er dit tørklæde flot. Kan godt forstå at du er stolt af dit arbejde.
Merete

Anonym sagde ...

Det ser godt ud. Jeg har faktisk overvejet hvordan man kunne få det lidt breddere - tænker på om man kan vende når den er f.eks. 4 cirkler bredt og så hækle frem og tilbage for at få samlet farveforløbet. Jeg er dog ikke kommet til en løsning endnu og din løsning er også brugbar. Hmmm må se hvordan jeg ender med at gøre det.

Helle C sagde ...

Du har sørme da også grund til at være stolt, det er meget smukt dit tørklæde.

Hilsen

Helle C

Anonym sagde ...

Man fristes jo til at sige "tillykke", for det er virkelig noget særligt, når man får knækket den der kode. Nu står der jo en helt NY verden åben for dig! ;o)

Pia sagde ...

Hej Annette,
Hvor er det flot, dit tørklæde... måske skulle jeg finde noget Kauni frem fra lageret :-)
Og hvor er han sød, den lille - tænk, jeg synes, jeg ser babyer allevegne nu :-)
Knus fra PiaT

Anonym sagde ...

Hip Hip Hurraaa Anette du må gerne være stolt at det stykke arbejde.
Og rigtig godt tænkt med at lave det bredere. Det må også prøves her på 'godset'.
KH Lise
ps: Og så selvfølgelig tak for sidst. Det var hyggeligt at mødes igen.

Jane sagde ...

Du har al mulig grund til at være stolt. dit tørklæde er virkelig bare så flot og modtageren blir helt sikkert glad for det.

Fríða sagde ...

nej, hvor blev det altså flot! og hvor er han bare skön, den lille.
kh.fra Island
Frida

HANNE sagde ...

Hej Annette...jeg nåede slet ikke at hilse ordentligt og snakke med dig på til strikkefestivallen. Jeg har svært ved at genkende folk fra fotos på bloggene og det var min første gang til strikkefestival, så jeg kendte ikke folk i forvejen. Nåh, men jeg ville egentligt bare sige, at dit tørklæde er utrolig smukt. pas på, du bliver bidt af hæklenålen :O)
hav en dejlig weekend