torsdag, oktober 23, 2008

Strikkekursus...

med Else Schellerup var jeg på igår i Billund sammen med Inge M, det var rigtig hyggelig - vi var ikke mange, men alle øvede/garvede strikkere. Blandt deltagerne var der to som for mange år siden havde været på samme kursus som jeg, med Charlotte Tøndering i Vejle - det var lidt sjovt... vi kunne ikke umiddelbart huske hinanden...
Jeg har nu - tror jeg - fundet fidusen ved dobbeltstrik - og det er jo egentlig ikke så svært. (definitionen af svært hm hm...) Men det vil kræve lidt øvelse at få den yderste kant pæn. Så hvis det læres kan jeg faktisk godt strikke et af de flotte tørklæder fra Annette D's bog....
Men jeg tror lige at der er nogle ting der bør være færdige først... men det får vi se...
Idag kommer en kollega forbi til the/frugt og i eftermiddag søster og børn, samt lillemanden... Jeg har købt lidt til ham...

3 kommentarer:

Samtal från min trädgård sagde ...

Hvilken fin blog du har! Og dejligt strik får du også produceret!

Fríða sagde ...

det er også svært at lade være med at köbe de der bittesmå, söde babyting! det bliver nok heller ikke sidste gang han får en lille gave af sin moster.
kh.fra Island
Frida

Anonym sagde ...

Jeg har prøvet to typer kant på dobbeltstrik nu, siden jeg lærte det på strikkefestivalen af Bente T, og den, der er i Annette D's bog er faktisk den pæneste. Den bliver helt pæn, omend en anelse løs.