fredag, januar 12, 2007

Kaffeslabaras....

sjovt ser ordet ud - men jeg var lige forbi hos Mona igår - tænk hun fik sig en oplevelse hun kan leve på i flere år mener hun.... hun lærte mig noget. Jeg har fået fingrene i opskriften på et flæsetørklæde - og har haft lidt svært ved at læse indenad - især omkr. det at vende på forkortede rækker....og så er det så enkelt.... pinligt - jeg der har strikket i så mange år! Nå, men det var noget vi grinede meget af - længe.....
Friformiddagen opstod pludselig, da jeg sagde ja til en aftenvagt i aftes. Det er nu en anden måde at møde beboerene på plejehjemmet på - og meget stille og roligt. Så jeg nåede en masse ting inden jeg skulle afsted.
Yngstemanden skulle til et klassearrangement, Nytårstaffel, hvor der skulle medbringes en ret til 3 personer. Han blev så spurgt hvad han ville have med (det gjorde jeg i søndags, da jeg lavede pandekager) svaret kom promte "Sild og karrysalat" - så jeg arrangerede sild og karrysalat, brød og smør. Min mand kunne så efterflg. fortælle at Laurids IKKE spiste een eneste sildemad - men af alle andre retter! *G* sjov er drengen...
Da jeg kom hjem fra arbejde - sad min mand og jeg og snakkede - det blev sent - 01.30 der var lige så mange ting der skulle vendes.... og selvom vi var gået i seng - fortsatte snakken knap en times tid, så vi er ikke nogle der ser friske ud idag!....Men ih hvor er det dejligt at man indimellem kan få så fordybende samtaler - og være både enige og uenige på et sagligt niveau...
Her stormer det helt vildt....dog ingen væltede træer langs vores grusvej....men er noget spændt på at se naboens skov når det bliver lyst, hvor han har været ved at fælde de sidste par måneder....det kan godt være at træerne er knækket som tændstikker....

Ingen kommentarer: