torsdag, maj 31, 2007

Nr. 100 i rækken

af indlæg her på bloggen - tænk som tiden går...
Føllets første skridt ude på marken - ½ dag gammel.
Føllet er blevet træt af at gå....
Her drøner det bare derudaf - føllet ja det kan vi se vokser fra dag til dag - det er nu 3½dag gammel - og er ved at blive fræk! Det har fået sin egen grime. Vores dyrlæge ved at når føllet har sort manke og hale, så bliver den skimlet eller ihverfald ikke rød. Var manken rød, så ville føllet blive rødt - altså samme farve som moderen..., så nu er vi jo noget spændte på hvilken farve den egentlig får...
Strikkemæssigt er jeg igang med Pyramiden, det går faktisk ret godt fremad, men det er jo altid sådan, når man hele tiden tager ind, så bliver omgangene jo kortere - og det giver en god fornemmelse. Var i Give idag - kom forresten til at falde over et godt tilbud hos Madame (garnbutikken) Kido Lame til 25kr ngl - i en råhvid......Lækkert garn...matcher ret godt til det Isager Alpaca jeg har...en ny Snowdrop måske... ja ideerne er altid mange...
Fik idag lønseddel og arbejdstidsopgørelse - uha der var trukket for 4 feriedage og overtimerne er alt for mange....hvornår mon jeg kan få dem afviklet... Vi har personalemæssigt de sidste to uger "hængt" lidt i bremserne og ofte arbejdet med "weekendbemanding" og det er ikke lige sjovt samtidig med at der er nogle beboere, der er blevet ekstra plejekrævende...
Fredag har min moster og onkel guldbryllup - og vi skal til morgensang- børnene og jeg, jeg synes de skal med til dette, da det ikke er sikkert at det vil forekomme når min generation bliver gammel, at der er nogen der kan holde guldbryllup - så jeg mener at de skal have lov at se traditionerne omkring morgensang og den feststemning der er... de har prøvet det nogle gange før, og de synes at det er meget spændende. Det er jo festligt når der er hornmusik og glade mennesker der synger....

3 kommentarer:

Trine Als sagde ...

En rigtig fin lile tøs.
Jeg har selv studeret farve-ndarvingen rigtig meget for heste, da jeg har forsøgt (lykkedes 1af2) at lave en plomino-farvet.
Hun ser bestemt ud til at blive mørkbrun, men hvad farve er hingsten? Hvis han er skimmel, ved du så hvad farve han var, inden han skimlede? Hvis han ikke er skimmel, bliver føllepigen det heller ikke. Skimmel kan ikke bæres skjult medmindre hingsten er MEGET ung (under 3år).
Så ved du det *hehe*
Skriv gerne hvis du vil vide mere.
trine.als@gmail.com
Kram Trine, næsten i Svendborg

Anonym sagde ...

Åh.. så fin "hestebaby"!
God helg til deg og dine!

Tina Olsen sagde ...

Hvor er den bare lækker det lille føl..det bliver da sjovt at se hvilken farve den bliver..men smuk er jeg sikker på den nok skal blive..
håber det var hyggeligt med guldbryllupet;-))
Og glæder mig til at se hvad du bestemmer dig for med garnet,råhvid snowdrop er bestem et godt valg syntes jeg!!