mandag, maj 07, 2007

ÆV æv æv æv æv

jeg har sgu strikket forkert - og jeg som hader at trævle op(strikke baglæns..)...jeg er godt igang med Snowdrop....og har nu taget ud 2nd gang i mønsterstykket....og så synes jeg lige pludselig at mønstret var for nemt....så har jeg sgu strikket mønsterp. 2 hver anden gang istedet for hver 4. gang. - idiot! Argh hvor surt....æv...jeg var lidt i tvivl men har så kigget her og fandt naturligvis at det var forkert....argh.....
Jeg har slået op på p. 5 og forventer at skifte til p.8 når der er lukket af til "ærmer"- for så er der da mulighed for at den bliver str. xl/xxl - og jeg har naturligvis ekstra garn- jeg har købt 26 g Tvinni(en rest) og 1 ngl Kidsilk Haze ekstra....
Jeg er også igang med Pyramiden, men den er lidt hård ved min venstre arm.....jeg har haft ekstra ondt i den siden jeg startede på den - og kan kun henføre smerterne dertil - altså strikkeriet...så den holder lige en kunstnerpause et par dage....men har dog nået 6-7cm...
Så nu ved jeg da hvad fridagen imorgen skal gå med - efter jeg har været ude at købe ny jakke til den ene af drengene, som forliste - dvs den blev hugget - sin jakke i fredags på sportspladsen. Han hylede og kunne næsten ikke fortælle mig, da han ringede, at han ikke kunne finde den på pladsen,(containere, hække m.m. er tjekket) så nu har moren her bestilt en ny (med møje og besvær) og får så maskinbroderet hans navn på - så er der vel ingen der gider hugge en jakke med en anden drengs navn på. Man kan undre sig over hvor meget tøj der forsvinder fra de rette ejermænd - men hvordan reagerer de forældre, hvis børn pludselig har fået noget nyt tøj? - ja jeg ville da opdage omgående hvis mine børn havde noget tøj jeg ikke havde betalt! ja jeg undrer mig - igen!

3 kommentarer:

Unknown sagde ...

Hvor er det ærgerligt at du måtte til at strikke baglæns, jeg er så spændt på resultaten af din snowdrop.
Kh Jane

Tina Olsen sagde ...

Jeg kender det...jeg har selv lige siddet og strikket baglæns på min snowdrop!!..men det var nu mere fordi mønsteret ikke passede#¤%.
Jeg glæder mig også til at se din snowdrop færdig:-)

Annette sagde ...

Ja, det tog det meste af tirsdag formiddag at strikke "baglæns" - men er nu kommet ca 20 cm ned på stykket efter ærmegabet - og den bliver bare helt god...
mvh
annette