torsdag, juni 02, 2011

Jo, der strikkes - men kun lidt...

udenfor er vejret jo endelig blevet fantastisk... datteren harvede gårdspladsen - alternativet var med en rive...alt er jo blevet så dejligt frodigt - og ukrudtet med...
Marcipanen, som blev købt før jul - ja det var jo det suveræne tilbud til en 10er for kvalitetsmarcipan - er nu omsat til de lækreste Napoleonshatte - de mangler kun chokoladeovertrækket....og en tur i fryseren.... De er mums siger jeg bare...
Joe, jeg strikker skam stadig - men kun lidt lige pt, jeg har lige så mange jern i ilden, at jeg ikke rigtig får gjort noget ved det - men hele tre sjaler er jeg i gang med - kun et par omgange på det tredie mangles, så kommer hele 3 x mønsterbort...
Herover ses min opskriftholder - mit gamle nodestativ - så er jeg sikker på ikke at spilde kaffe/the eller andet på opskriften... det funker ihvertfald rigtig fint...
Opskriften på nodestativet er Cobblestone - endnu engang - den arbejder sig ganske langsomt mod slutningen - dvs nu skal bærestykket lige færdiggøres - men det er nu ikke så slemt... pludselig er man jo så langt at man næsten er færdig..
Vejret er så fantastisk idag, at jeg sidder udenfor lige nu - med et glas koldt hvidvin, strikketøj og computeren - venter på at manden og datteren kommer forbi i den lille flyver - så kan vi vinke...vejret er dejligt klart, vinden - ja ikke så slem - og så er det jo sjovt at se det hele lidt fra oven...

3 kommentarer:

Hygge-Strik sagde ...

Hej Søde :-)
Lækre kager du har bagt...mums! og her i huset kalder vi dit stativ for et nodestativ :-))

Annette sagde ...

Ja, det ved jeg jo godt... retter det hermed straks.... *fnis*

K. Gammelby sagde ...

Smart idé med det nodestativ ;o)
Det lyder da vildt produktivt med alle de projekter du har gang i ;o)
Kh Karen