mandag, marts 05, 2007

Syltede rødbeder og En tur i lufthavnen...

var jeg i aftes - det var for at møde en webstrikker - Mette Buchreitz fra Pisa
. Det var bestemt et hyggeligt møde - vi snakkede som om vi havde mødt hinanden før. Mette forærede mig den yndigste lille strikkede fyr - på str. med en pegefinger, som hun sagde hun var i småtterierne.....og omvendt havde jeg et par ngl. strømpegarn med til Mette - som jeg håber hun kan bruge - men de har det vel for varmt i Italien til strikkede strømper eller?
Ja, vi har jo alle vore forskellige perioder med hvad vi strikker på, jeg har gennem lang tid været sjals-tosse, men er nu lige begyndt på den islandske sweater - jeg er 3/4 færdig med det første ærme. Istedet for rib har jeg strikket dobb. perlestrik og lavet det lidt anderledes en org. opskriften - som er fra Istex Lopi no. 21-hæftet, model nr. 25 - jeg har også ændret på ærmeborten idet jeg kun har 4½ ngl. bundfarve, så er jeg jo nødt til at ændre lidt i farveforbruget i de øvrige farver....jo lidt kreativ må man jo have lov at være....
Jeg skal nok få lavet et billede af begyndelsen..... det er jo et projekt som virkelig tæller på Brug dit garnlager - projektet...
Fridagen er gået med at min mor var her og syltede rødbeder....ja hun insisterede på det!!! Vi har den aftale at hun har andel i min køkkenhave alt det hun vil (hun har kun et frimærke til have) og vi deler så det vi synes om....det er jo egentlig en ok ordning - men jeg var ikke lige i stødet til at der skulle syltes rødbeder i dag! - jeg har været ualmindelig træt i ryggen og benet idag, (alderdom?) men det har nok sammenhæng med arbejdet i weekenden, især søndag, hvor vi kun var 3 mod normalt 4 personaler....
men når drengene nu her kl. 18 skal til svømning så vil jeg gå i well-ness området (til en kr20ér) og sætte mig i boblebadet - mon ikke det vil hjælpe....

1 kommentar:

Unknown sagde ...

uhm hjemmesyltede rødbeder!
Og boblebad, ja du forstår at nyde livet, håber det hjælper lidt på dårligdommene:-)