fredag, april 27, 2007

Lige før en katastrofe...

var det forleden - Malenes hest var, opdagede vi til aften, blevet sparket af Pernilles hest! - og havde fået et stort sår og kunne ikke gå......den ville ihvertfald ikke gå nogle steder uden af den humpede så ynkeligt - jeg ringede til vor gode ven dyrlægen, med tanker om brækkede ben og dyrehospital og en himmelsk stor regning..... men pyha det var ikke så slemt, et voldsomt slag og sår der ikke kan sys, men bare skal holdes rent.... Hesten, ja den kunne lige pludselig godt gå og trave let, da dyrlægen kom (den kan lugte at Marie er dyrlæge og vil stikke den, og så bliver hesten livlig og er ikke syg.....) Nu skal den bare holdes igang for sårhelingens skyld og hestene står nu på hver sin fold. Pernilles hest er lidt rigeligt hysterisk p.t. den skal fole om 2-3uger....

Men ellers går her planmæssigt - dog skal der bages nogle "ommere" af chokoladekager - for når Malene bager, så sætter hun kagerne i ovnen og så går hun ud til hesten, og så er ovn, ovn! og det betyder "ommer!" De har fået mellem 20-35 ekstra og er blevet en anelse kulørte og hårde - og det kan vi ikke servere mener jeg!...
Indkøbene er på plads - nu skal her kun laves det sidste rengøring og små praktiske ting. Lørdag skal der bages Butterdejsstænger med laks og spinat, som er bestilt af konfirmanden - som skal serveres lune med rød Thousand Island dressing til - det er altså mums!...

Håndarbejde - øh, hvad er nu lige det er ? det har jeg ikke haft tid at røre siden mandag..... men revance skal der snart til. jeg har planer om at købe ind til Snowdrop - den er vildt flot - skal nok lige have revideret størrelsen - eller måske bare en pind større.....farven er jeg lidt i tvivl om, men det kommer.....har fået lavet opskriften på min valkede taske fra tidl. indlæg, men skal lige have den modificeret så den passer helt - det dur jo ikke hvis der er fejl i opskriften.
Nå nu er den hjælpende fe (min mor) kommet og nu skal vi rigtig svinge armene og blive klar....

1 kommentar:

Tina Olsen sagde ...

Hej annette..
det var da noget værre noget med hesten, man bliver så bekømret for de stakkels dyr. men det var da godt det ikke var helt galt.

Det er klart du ikke har tid til at strikke - du har en masse at se til,kan man høre. og det med snowdrop - den er jeg også faldet for, så på tirsdag i strikkecafen køber jeg ind til den!!