tirsdag, april 24, 2007

Så starter fridagene...

så nu skal der arbejdes....de sidste forberedelser og klargøringen til konfirmationen starter idag - jeg har fridage frem til næste uge, så nu skal der bare bestilles noget....
Jeg mangler nogle vinduer der skal males, borde der skal samles , stilles op, tøj der skal klargøres (vaskes) lidt bagning, lidt ....det ene og det andet....
Konfirmaneden har nu fået det sidste til 2.dagen - de "berømte" Kawasaki-sko og en kort skindjakke - og vi måtte igennem det meste af Vejles gågade for at finde det hun kunne lide (og jakkerne var ens i mine øjne - syet efter samme model, men i forsk. slags skind!...)
I morges, gjorde jeg som jeg plejer, bryggersdøren på vid gab, for at få frisk luft ind - men hvilken....gyllelugten hang ganske godt i luften - trykket ned af den tågedis der hænger over området her....arrgh - det er dog længe siden at det har lugtet så slemt her på matriklen - og så er det endda på naboens mark mere end 500m herfra... men det er da bedre idag end i weekenden...!
Det kan undre at ens næse kan blive fintfølende -jeg har ikke været så god til at lugte hvis der har været et eller andet der lugtede dårligt, men efter jeg har fået min uddannelse, så er den - næsen - blevet meget fintfølende - den kan spotte hvis drengene bare tænker på at tisse/dryppe på toiletbrættet!!! De første par uger, hvor jeg lige var startet med at arbejde på et plejehjem, kunne jeg ikke forstå at det lugtede sådan af urin i bilen hjem, og jeg måtte flere gange tænke tilbage på, om jeg nu også havde husket at vaske hænder og arme - men det måtte jeg jo hvergang erkende at det VAR husket! - men lugten sad i næsen - det var også en overvindelse at vænne sig til den forskellighed der var i de lugten på de enkelte beboeres stuer - vi lugter jo alle forskelligt - det var en lidt underlig tanke - men nu tænker jeg ikke så meget på det længere, men konstaterer bare at sådan lugter det hos hr.X - at det så lugter mere hos nogle end andre, ja det er så en anden sag. Lugten hænger jo i alt - tænk bare på hvis der kommer en forbi, der har røget (og man er ikke-ryger) så kan det godt være noget stramt - eller en der måske ikke tager vand og sæbe så alvorlig! Ja, da jeg havde kørt børnene til skole her til morgen og jeg så kom hjem, var lugten af gylle udenfor næsten væk, men da jeg kom indendøre, kunne jeg lugte at dørene havde stået åbne...... nå men har må luftes ud senere....
Jeg hækler på bølge-håndklædet - men det går altså ikke særlig hurtigt - det er med øjnene dybt koncentreret på arbejdet - og jeg måtte igår - da jeg sad og ventede i svømmehallen tage mig selv i at øjnene var ved at falde i - så kan man jo tænke om det er fordi hækling er kedeligt eller fordi jeg var træt.....
Nå men nu er det ud og igang med malerpenslen inden dagen smuldrer hen uden at der er sket noget ....

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hei Annette! jeg svarer her hos deg på spørsmålet om Cool Aid fargingen av garn!
Ja, det stemmer at jeg har "fixert" fargen i Microovnen, men på svag varme, så garnet ikke krymper.
CoolAiden min kommer fra Amerika, og den hadde nok vært ulovlig å drikke her i landet, hvor det er så strenge regler om hva man kan putte i det mann inntager av nytelsestoffer.

Når du snakker om LUKTER, så er det ikke godlukt hos meg i dag! jeg har nemlig farget garn igjen, men med en blanding av rødløk og rødvin, og inn i microen.....urk, hvor stram lukt det blev. Og fargen ble heller ikke så sterk som jeg trodde.
Neste forsøk blir på KAFFE, så følg med!
Lykke til med Konfirmasjonen!

Anonym sagde ...

Høh, kan du huske lugte fra vuggestuen/børnehaven? Vi er jo lige kommet omkring den igen - den der underlige møf, der hænger i deres tøj... sur numse?
kh Linda