torsdag, april 12, 2007

Uha...oprydningsgenet = søster på besøg

og hvor gik hun dog grundig tilværks.... nej jeg havde inviteret min søster til at hjælpe mig med at rydde op i mit "kære" viktualierum.... og alt - næsten - var ude i stuen som ses på billedet.... og der blev ryddet op - tænk - jeg er samler! og hvilken samler.... jeg har i årevis haft en pæn samling af gamle Alt om Håndarbejde, Burda m.m fra perioden 1979 - 1989....og pænt sat små mærker i alle bladene for det der evt. skulle laves engang.... tænk så sagde min søster at jeg IKKE MÅTTE kigge i nogle af bladene overhovedet - de skulle bare UD....puha det var svært...hun er sørme skrap... I nogle af de gamle gemmer fandt jeg kladdemateriale til en konfirmationssang - til min - ja, søster!!!! uha hvor vi grinede.... her et lille brudstykke....
du rydder op, hvor der er lidt rod lidt rigeligt -
synes vi til tider - så grundigt går du til værks -
uha at tingene vi ej finde ka´
-tænk det passer stadig...så kan man jo undre at det stadig gælder 20 år efter.... Nå men i løbet af et par timer så var vi da kommet så langt at gulvtæppet kunne ses og der var stillet de ting ind, som SKAL gemmes. Jeg smed også en hel masse STOF ud - tænk det skulle overgå mig - men der var stof der var over 15 år gammelt og ubrugt - gad vide hvorfor jeg købte det? På et tidspkt (i 1987) fik jeg en sæk med bævernylonstof og uldstoffer - har jeg brugt det - nej - UD.....det er noget af en hård omgang at smide ud - men på den anden side er jeg nu godt tilfreds - for ville jeg bruge det gamle stof - der bestemt er ude af trit med mønster og farver, som er brugbart for tiden? no way.... Tænk inderst i mængden af mærkelige ting og sager var der en kasse øl - dvs - 3/4 fuld - og FOR GAMLE - men det er nu ikke noget nyt at øl kan blive forgamle her - men at de var gemt så godt, ja det er ikke så godt....
Jeg har en mærkelig passion (synes familien) - jeg samler også på plakater - og har gjort det gennem mange år - men det er dog ikke så udpræget mere....der er tyndet kraftigt ud... nu er det mere egne fotos i posterformat... men som det ses så fandt jeg denne.-ses nedenfor...som er ubetinget min yndlings....jeg pasesr godt på den, men den er ved at være ramt at tidens tand.... den er fra 1980/1981 hvor der var en udstilling på Vejle Museum. Nogle af de ting der er på plakaten har jeg set i virkeligtheden - bl.a. strygejernet havde min mor indtil 1982, hvor hun var så heldig at få et nyt!.
Dagen idag har været helt fantastisk - drengene mente at have aflæst termometeret til 20grader - og jeg havde planlagt at vi skulle grille - så det gjorde vi og spiste udenfor - det var skønt...
Strikkemæssigt er jeg lidt i et dødvande -- hvordan det så end kan lade sig gøre - jeg kan ikke rigtig få begyndt på noget -end ikke småtterier - men det er måske den kommende konfirmation der banker på og fylder i tankerne....listen med gøremål tjekkes dagligt og heldigvis gennemføres der flere mål end der tilføjes.
Jeg købte igår blomster - som skulle godkendes hos datteren - 2 pink gerbera og 1 grøn græsart - sat i tre mælkeflasker med forsk. højde - og godkendt - så blomsterne er også bestilt... der skal være tre flasker på hvert bord - fantastisk enkelt...
Jeg var lige en tur i Billund for at plyndre en butik for rødvin og lidt hvidvin, så forsyningerne må da være i hus nu....køkkenhjælpen er også aftalt - det er vigtigt synes jeg - ikke at skulle bekymre sig om noget som helst når man holder sådan en fest - og de piger jeg har entreret med er dygtige...







2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Annette
Sikke en omgang oprydning - men det skal jo til indimellem..... Jeg holder selv en kort pause fra at pakke flyttekasser ud - der er maaaange, men heldigvis har vi smidt rigtig meget ud før vi flyttede.

Har du overvejet at give stoffet til en børnehave eller en skole? Jeg har flere gange ryddet op i stoflageret og det er blevet modtaget med glæde.

mvh
Kristine, Salten

Annette sagde ...

Hej Kristine
jo det var da en mulighed jeg ikke lige har tænkt på....for stoffet fejler intet.
Jeg fortsætter oprydningen mandag og tirsdag, hvor jeg igen har fri...skal arbejde i weekende - hvor det igen er skønt vejr...