lørdag, juli 21, 2007

Ferie på trapperne....

det tegner godt - i den kommende uge har jeg ferie sammen med børnene - vi skal hygge og på små-ture......og jeg skal nok have strikket lidt....
Jeg har lige idag fået min anden Snowdrop færdig - i rosa - den er strikket af Drops Alpaca (3ngl) og KidMohair fra Stof2000 (2½ngl) den er blevet super - øget lidt i længden men ellers 100% efter opskriften - denne her gang har jeg så brugt pindestr. som der stod - og modellen sidder bedre end min første Snowdrop - bestemt en jeg vil bruge.....
Årets marked afholdes her i weekenden - og vi var afsted i aftes - ih der er altså meget at kigge på - ikke mindst skrammel!! det er utroligt hvad der kan sælges - og hvad der ikke mindst købes. Jeg så nogle meget spændende træ-kister i alle str., som bestemt ville kunne være brugt til opbevaring af garn - eller pinde - prismæssigt fra 30 kr. og opefter....men.........
Jeg så et par steder garn - det ene sted var det rent syntetisk garn - der var ikke noget der lugtede af ren bomuld/uld - et andet sted havde de garn fra Filcolana - men prismæssigt lå det 5-10kr højere end jeg har set andre steder og udvalget var desværre begrænset - det var mest færdigstrik.
Det største hit for børnene var altså i afdelingen for dyr - der var masser af heste, som Malene gerne ville have med hjem og ikke mindst de søde hundehvalpe der var på markedet appelerede til at købe....kattekillinger, kaniner, marsvin, undulater og diverse former for parakitter, papegøjer(jeg kender ikke alle betegnelserne for disse fjerkræ- det er bare papegøjer) kalkuner høns og find på mere....små hvide mus i karuseller....men ellers en masse skrammel, der burde have været sendt på containerpladsen - sjovt nok blev der sagt i højtalerne - mest henvendt til kræmmerne - at containerpladsen var åben meget længe hver dag i markedsperioden....(hvorfor mon...?)
Drengene fik købt lidt småting - Laurids var fornuftig og købte som der første en lille klappung, så han kunne have sine penge deri...men ellers røg der en crosser-styrthjælm og en fjernstyret helikopter i lommerne....og lidt til lille følle-basse -
Jeg har lige fået lavet en aftale med Maria, som jeg boede hos sidste år, om at jeg skal besøge hende igen til efteråret - nærmere bestemt oktober - det glæder jeg mig helt vildt til....så må jeg vist hellere få sparet lidt penge sammen til at gå på garnshopping i Reykjavik.....og der vil blive strikke-klub/aften hos hende - Ja det bliver noget af et efterår - der er både strikkefestival hos Webstrikkerne og så en tur til Island....jeps jeg glæder mig....

1 kommentar:

Tina Olsen sagde ...

Jeg håber i får en dejlig ferie sammen, og at vejret igen vil vise sig fra sin gode side;-))
Jeg gad da godt se din snowdrop nr.2??
Og hvor er du heldig sådan at skulle på ferie på island, det må blive sjovt for dig at komme tilbage,og se det hele igen;-))
knus