lørdag, juli 07, 2007




Fryseroprydning - må der af og til ske....så jeg fik lavet lidt blommemarmelade til weekenden eller hvor længe det nu kan "holde sig" her i huset...


1 kg. udstenede blommer, ca ½ stang vanille, sukker efter behov og geleringspulver til marmelade. marmeladen koges til frugten er mør, sukker og vanille tilsættes, geleringspulver røres i efter kogning. Hældes på glas, låg på. stilles køligt....


Dette blev lavet samtidig med at jeg fik ryddet op i køkkenet - så det tog under en ½ time....så hvorfor der ikke er flere der laver marmelade selv forstår jeg egentlig ikke...

3 kommentarer:

Brogaard sagde ...

Hov hov, jeg vil da også gerne lige have lov til at smage det. Så kom lige med et glas til mig ;o)

Tina Olsen sagde ...

Mums Annette..
Det ser godt ud.. og nu har jeg også fået set dine billeder fra tidligere indlæg.. og smukke ser de ud;-))
Og sikke flot trøjen er blevet, og perfekt den passede efter vask - din modige tøs!!hi-hi
knus og go søndag

Anonym sagde ...

uhm, blommemarmelade er også et hit hos mig - jeg laver den helst af victoriablommer og med vanille! Himmelsk, jeg bliver helt lækkersulten

Hilsen Gitte