fredag, oktober 19, 2007

Lidt siden sidste indlæg...

- hvor jeg lytter til en nyindkøbt cd med 10CC - en gammel sag, som jeg kun har haft på LP men pladespilleren har set bedre dage og har været udsat for drengenes letsindige omgang med stifter m.m....så jeg bestilte den fornylig i stereostudio...og formedelst en bette 50'er så var det min...og den er stadig god.

Strik, her har jeg da fået lidt tilside - en kollega har købt garn og jeg strikker - en bluse efter mønster der har været bragt i FJ nr 41-07 eller var det 40...? Men ryggen var strikket på en aften...forstykket skal der lige modificeres lidt på - halsen er en bådhals, men der skal lige lidt sving på, så den ikke sidder og kvæler hende.... et egentlig let mønster...garnet er det originale og jeg er skisme glad for jeg strikker rigtigt første gang, her kan nemlig ikke trævles op! det er noget værre fnuller! Helt usædvanligt har jeg nemlig lavet STRIKKEPRØVE!!! det er en ganske uhørt ting, men det valgte jeg, mens jeg slog masker op, da fornemmede jeg at det måske var lidt vigtigt!....
Ellers er det Woodland og Stikkelsbær der er på pindene.. strømper i regnskovsgarnet fra Opal......jeg skal også have lavet noget tog-og flystrikketøj...jeg rejser til Island i næste uge (fra Kbh og hjem til Billund) - jeps, jeg glæder mig....og garn med hjem....ja lige en ANElse....men ikke meget....*GG*
I aftes var min mor lige forbi, hun skulle lige have nogle lapper til hendes Avis-jakke fra MI, idet ærmerne er ved at være tyndslidte på albuerne. Det består af lapper strikket i mønstret til ærmer eller hvor det nu passer ind, og bliver så syet på, således at det er næsten usynligt - ihvertfald på afstand at der er lapper på. - men i aftes måtte hun selv strikke lapperne - jeg var jo optaget af den grønne sag...men det tog ikke lang tid for hende. Jeg har lavet flere rep.sæt til de Avis-jakker jeg har lavet - de bliver jo slidt ved intens brug. Jeg har været meget glade for mine to Aviser...(nok en af de få - ikke-soduku'er...)
Fridagen idag bruges med snusfornuft....der kokkereres og samtidig blogges og strikkes der!, jo et køkken er et sted med muligheder. Senere her på eftermiddagen skal jeg nu ud at luftes lidt, vejret er simpelthen skønt - og efterårsfarverne trænger til at komme ind i mit kamera...(filmen skal bruges - ny skal i til næste uge!)

Ingen kommentarer: