fredag, november 09, 2007

Fredag....hvilken fredag...

min fridag - med plan om at strikke det meste af formiddagen og så lige få svabet huset over - "resterne" fra igår...men så ringede en kollega - "hvordan var det nu lige at jeg...." så afsted og hjælpe her, hjem igen, begynde på aftensmaden...så ringede ældste datter -moar, vil du køre mig på skadestuen, jeg tror min finger er brækket... så afsted med hende på skadestuen i Vejle - og hjem igen - inden hun kom for - for næste barn skulle med bus sydpå kl. 14 - og da hun så var kommet afsted første barn med skinne på fingeren med hjem. tredie barn til svømning i Billund mens jeg handlede, hjem og pakke ud sætte på plads....INGEN VAND.....ringe til formanden for vandværket - som jo sad nede i hullet i vandværket....hvornår vand igen????, hente fjerde barn hos legekammerat....med to kander til vand....madlavning fortsætter...SÅ åbnede jeg en flaske rødvin som jeg nu sidder med - jeg deler naturligvis med gemalen, som nu sover på divaneseren.....hvilken fredag - og jeg strikkede kun 3 cm, da jeg sad på skadestuen og ventede med ældste....
Så er det mere trygt og forudsigeligt at være på arbejde! jeg har siddet i bilen det meste af dagen føler jeg - men sådan er der nogle dage. Heldigvis er menuen her i huset ganske genkendeligt for alle - og ve og skræk, hvis mor laver om....Vi får lasagne....og har fået den menu de sidste 10-12 år hver fredag....og vi er ikke trætte af den, der er nemlig mange variationer på den.
Jeg håber så at jeg i aften kan strikke lidt....den resterende weekend står på arbejde! - den nye vagtplan er trådt i kraft, så nu gælder det hver anden weekend! Umiddelbart er tilfredsheden med dette ikke sådan lige at finde....¨
Nå nu er det mest spændende spørgsmål her til weekenden - får vi vand til kaffe eller hva'?

4 kommentarer:

Lene Sophie sagde ...

Hold da op en dag du har haft, jeg er helt forpustet og stresset på dine vegne. Jeg skal også på arbejde weekenden, men heldigvis har jeg fri idag så jeg kun skal have 2x12timer. Og jeg kan godt forstå du er utilfreds med at skulle arbejde hver anden weekend.
KH Lene Sophie

Jane sagde ...

For søren da en dag du har haft. Jeg blir helt svedt bare af at læse om den.
Håber da I snart får noget vand, så i kan få noget kaffe.

Anonym sagde ...

Jeg syntes godt jeg kan genkende den slags dage - men mest fra tidligere tider. Nu er de to ældste flyttet hjemmefra så tempoet er et andet.. jeg håber du har fået vand til kaffen - for den har du da fortjent. Hilsner fra Ærø

Tina Olsen sagde ...

Jamen jamen..sikke en dag - blev da næsten helt forpustet af at læse det -hi-hi...
Ikke godt med ingen kaffevand..uha..
Håber din arbejds weekend gik godt;-)
Knuser