torsdag, november 22, 2007

Grøn sweater færdig...

bloggen har lige hvilet sig lidt. det er ikke nemt altid at få tid til alt det man vil..Men jeg har da fået denne grønne sweater færdig til en kollega. Jeg ændrede den i halsen som det ses på det næste billede idet det var en bådhals, men jeg syntes det ville være synd hvis den sad og "gnavede" i halsen....



Fimretørklædet er lavet i Katia's AZTECA ½uld/½acryl i skønne brunlige nuancer, butikken havde dog kun det ene nøgle, men tørklædet blev da 100 cm langt. Prisen er for høj synes jeg - 80,50kr ngl /100g. Der er slået op til den næste i lidt lysere nuancer. Men jeg håber den vinder gehør hos ældste, som har bedt om et tørklæde til hendes nye sorte vinterjakke. Nu nærmer tiden sig til moderens årlige mareridt:::: pakkekalenderen......! Men det er dog formildende omstændigheder at børnene forstå at der kun er een stor pakke til hver og små til daglig... og så jeg jo fået indført at det kun er en hver dag der får pakke....ellers er jeg jo ruineret! Er man først begyndt på denne pakkekalender, ja så hænger man jo på den! - og jo, jeg kunne jo bare sige nej, men de er jo børn! - og jeg vil jo gerne, når det kommer til stykket....
Kurven med strikketøj har kronede dage - der er hele 4 enheder igang(i den kurv - og mere i andre...)...og der strikkes på dem alt efter tv-udsendelsernes beskaffenhed! Jeg har stillet mit gamle nodestativ op ved siden af, hvor jeg så har de igangværende opskrifter stående, det fungerer fint.

Den yngste af pigerne skal idag have "togskinnerne" af og til at bruge ganebøjle til tandreguleringen - og det ses tydeligt at der er sket noget - nu er tænderne ikke længere kastet ind, men sidder pænt og nydeligt. Bøjlen skal bruges det næste årstid.

Jeg har de sidste par uger været afsted til massage af skuldre og ryg - ih hvor er det da bare rart! - det skulle jeg have begyndt med for længe siden! Jeg synes bestemt at det løsner for de stive og hårde muskler - og den periodiske hovedpine er smuttet! Ømheden der var efter første gang taler vi ikke om!!

1 kommentar:

Jane sagde ...

Hej Annette
Flot sweater til kollegaen.
Pakkekalender ja det er altså osse et ømt punkt her i huset. Heldigvis får de kun weekendpakker, ellers er man jo ruineret som du siger.