mandag, februar 19, 2007

Fastelavn er mit navn....

synger børnene idag - og igår var vi en tur på plejehjemmet, hvor der var arr. fastelavnsfest for beboere, pårørende og personale med børn. Drengene nød det - især Laurids som blev kattekonge.... På væggen i vor stue hænger denne fastelavnskatte-strimmel - som jeg lavede i børnehaveklassen i 1970! Den hængte hjemme hos mine forældre indtil min mor solgte ejendommen og flyttede, så er den endelig hjemme hos mig... sjov er den nu...

Möbius-sjalet blev færdig i aftes.... jeg måtte lige have den sidste omgang inden jeg gik i seng
så det blev alligevel sent... Projektet har taget en uge, og der blev brugt ialt 126g rester af Kaunigarn...og et rigtigt tv-strikketøj...Heldigt at mine rester i papegøjefarverne matchede så godt at det næsten ikke er at se hvor nøgleskiftet er...
Nu mangler jeg bare lige at hæfte to ender og så skylle den op så den bliver lidt tættere.
Der var en rest på under 2 gram tilbage, godt ramt ikke? Jeg kan måske hækle (!) en blomst - (og jeg som ikke kan finde ud af det der hækleri....)

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej Annette
Det er rigtig hyggeligt når ting man har lavet for længe siden stadig er intakte og dine fastelavnskatte er rigtig fine. Det er din møbius osse og selvfølgelig kan du finde ud af at hækle.
Kh jane