torsdag, februar 22, 2007

Kage og strik




Inspireret af andre bloggere lavede jeg sidst på eftermiddagen igår denne lækre pære-kage...en af de letteste kager jeg kender....


To æg piskes med 1 dl. sukker heri vendes 2½spsk kartoffelmel, 2 spsk cacao og 1 tsk bagepulver. Hældes over i et ovnfast fad, hvor der er anbragt halve pærer - enten friske (overmodne) eller fra dåse. Drysses med let hånd en 15-20 groft hakkede hasselnødder over. Bages i 45-55 min. v/180 grader.
Serveres lun med flødeskum til - kan udelades... - og den er desværre spist...

Yderligere inspiration har jeg fået til dette lille lette tørklæde - et fimre-tørklæde - meget let og simpel opskrift... jeg bruger det Noro Silk-garn, som jeg har vundet op igen, efter at det har været strikket som et sjal - mest mislykkede projekt jeg har prøvet til dato... men det her tror jeg bliver godt. Hvis det falder helt ok ud...så kan det være at min søster skal have det. Vore forældre havde meget dårlig timing, så vi har fødselsdag samme dag (dog ikke samme år) og vor bror dagen før... så hvis hun er heldig kan det blive en fødselsdagsgave

1 kommentar:

Anonym sagde ...

mums, den kage er da vist for lækker:-))
Kh Jane