mandag, april 14, 2008

Forårets komme...

Kastanietræet i gården har knopperne i fuld firspring fremad...ikke mange dage med sol og varme som vi har haft i weekenden vil give grønne blade og "lys" på træet.
Hestene er på vej over marken - de har travlt med at komme ud om morgenen, når jeg kommer. Men nogle dage er det sjovere, synes de, at genere mig ved at de ikke vil ud af stalden, så skal gulvet "støvsuges" for korn og andet foder... Føllet går bagerst - den er er efterhånden ret stor - i højden - næsten på højde med den forreste ponyen - som er 148cm...og det er stadig meget fræk og nysgerrig.
Her ses resterne af gårsdagens arbejde - røgbunken, der samtidig indeholder gammelt halm som skulle brændes af.... og er der noget der stinker så er det brændt halm. Halmen kan ligge og ulme i flere dage - det gør at det ikke er klogt at hænge vasketøj ud...Så hellere en gang gylle, det er da ovre efter en dag eller 1½. Før drengene kom ind i aftes, måtte de tage tøjet af på trappen - de stank enormt af røg, for de havde jo hygget sig hele dagen ved bålet, alle grene fra pilerydningen blev brændt af. Drengene havde også hentet bananer, æbler og staniol, de skulle jo have noget at spise...så en kurv blev pakket! Efter et varmt bad, så var de sengeklar og sov med garanti kort efter.
Så er der lige denne Ommer! - ha, jeg fandt jo ud af fejlen - jeg tror jeg skal have briller i en stærkere udgave og med forståelsesgaranti for det læste! Jeg havde glemt en pind - en af de pinde hvor der skulle laves udtagninger - derfor alle de manglende masker!!! Jeg startede helt forfra og strikkede helt slavisk efter mønstret, krydsede af for hver pind - og her kom så brøleren! for dagen - ja, så kan hun lære det! Tro at mønstret bare sådan lige kan skimmes over, og så strikke! Nå men ihvertfald fik jeg indhentet det forsømte - og er nu godt i vej. Farven kommer desværre ikke til sin ret på billedet.

1 kommentar:

Lene sagde ...

Anette, det lyder som en dejlig plet I har med heste, marker og legoland i nærheden af jer ;-)