mandag, marts 03, 2008

Endnu en sweater færdig.


Så blev jeg færdig med datterens sweater - den er nu vasket og klar til klipning, og isyning af lynlås.... Hun har prøvet den, og den sidder helt som den skal ...
UPDATE: Lynlåsen er hentet i Vejle - symaskinen fundet frem og der er syet og sweateren klippet op.

Lynlåsen har jeg nålet fast og syr med forsigtighed så tæt på tænderne som muligt...så bliver det pænest.

Og nu er den så helt færdig - lynlåsen har lige fået en "gnubbe-tur" med stearin, så glider den lettere...Nu kan den så overleveres til datteren!


Faktaboks:
Design: 1 x var fra Istex i str. M
Garn: Islandsk Pladegarn - vundet op i to tråde. Forbrugt meget mindre end i opskriften. Af de 750 g jeg havde, var der knap 300 g tilbage...
Pinde: nr. 5,5mm og p. 4 til ribkanter.
Ændringer: Har strikket forkortede rækker tre steder på ryggen, hvor det passede ind i mønstret. Er lidt kortere end i opskriften - mellemting mellem herre- og damestr.'s længde.
Hot/Or Not: Jeg håber den bliver Hot og uundværlig..
Garnlagerreduktion: Jeps men kun med 444g (uden lynlås)

Jeg nåede i aftes at strikke en kæreste-vante - der brugte jeg knap 50 g pladegarn.
Så til lagerreduktionen er der allerede 494 g - så jeg er ved at være oppe på 2034g....godt gået!

2 kommentarer:

Jane sagde ...

Den er blevet rigtig flot. Håber hun vil bruge den, men det tror jeg hun vil. Flot er den ihvertfald.

Lene sagde ...

Den er blevet rigtig flot. jeg kan huske den ene gang jeg skulle klippe i strik, da holdt både min mor og jeg vejret :-)