søndag, marts 23, 2008

---og hvad en påskelørdagaften bruges til....

Jeg har heldigvis fået gang i armen igen mht. strik!
Denne lille søde kjole blev færdig torsdag aften, vasket og tørret og er nu blevet aflev. til de nybagte forældre.
Har også fået en drengehue mere færdig af pladegarnsrester -
Ialt brugt 104 gram fra lagret...så nu er garnreduktionen oppe på 1644 gram - hvilket er ganske fint.
Jeg er begyndt på SuperKarlasKappe - dejligt strik, og er man ikke så hurtig så kan man få alle tips'ene på webstrik, af de, der er så grebede af at strikke.
Jeg var på arbejde igår efter 12 dages pause/fri - og jeg er bestemt ikke i tvivl om at min arm er ramt af arbejdsbetingede smerter! Første gang jeg i vagten igår skulle hjælpe en beboer fra A til B, så kunne jeg godt huske hvor armen sad! Uden tvivl....så nu tages der ekstra forsigtigt fat.
Familiefaderen her i huset havde en interessant aften, hvoraf de 4½ blev tilbragt på skadesstuen ventende på at datteren skulle have armen uns. for brud, da børnene absolut skulle pjatte så meget rundt med div. genstande, at hun fik et slag på armen....yderligere er der udsigt til håndopvask gennem en længere periode (mere end een dag!) da drengene ikke kan "huske" hvordan det gik til at lågen til opvaskemaskinen blev forskubbet således at den ikke kan lukkes og deraf arbejde mere!
Men ellers gik det fint!
Dagen idag skal gå med besigtigelse af skader og rep. - jeg tror jeg holder mig til strikketøjet og en enkelt opvask! jeg skal jo møde igen kl. 15 - så må familien se hvordan de hygger sig i aften - uden skader!
Update: skaderne på lågen kunne udbedres så børnene slap med skrækken, men huset har nu en låge der er godt skæv!

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Den lille kjole er godt nok sød :-). Det har været noget af en aften for resten af familien... drengene kan jo passende hjælpe med opvasken :-)

Mona sagde ...

Sød lille kjole..Håber det går lidt mere roligt for sig i dag!

Jane sagde ...

Så sød en kjole du har strikket.
Det har da uden tvivl gået lidt voldsomt til hjemme hos jer, så jeg håber da det går bedre i aften. Måske har de lært lidt af det! Håber du får hjælp til opvasken.

Fríða sagde ...

puha! håber de så er villige til at yde opvaskhjælp! og sikken én nuttet kjole!
fortsat god bedring med armen, pas på dig selv.
kh.fra Island
Frida

Hygge-Strik sagde ...

Jamen det lader jo til, at I rigtig hygger jer :-)) det er da godt, at du kan liste på arbejde.
Knus fra Bebiane