torsdag, december 06, 2007

Bingo...

...mellemørebetændelse var lægens diagnose til mindstemanden - så nu er penicillinkuren igang. Drengen havde kun klaget over det ene øre, men iflg. lægen var det andet øre værre at se på! Men forkølelse og hoste er jo følgesvend til mellemøre-turen, så det var ventet at han ville få det.
Jeg synes ikke jeg kan komme igang med juleforberedelserne - jeg er virkelig sent på den iår - har ikke engang lavet brunkager, hvilket jeg pleje at have lavet inden december. Ja, ofte er jeg ved at lave anden portion først i december. Men idag tror jeg det skal være. Den ovnklare kalkun, der er udbenet, farseret og dybfrosset skal hentes hos slagteren i Farre. Kalkunen er på lidt over 3 kg - og en succes og super kvalitet hver gang.
Julekortene....her har jeg jo normalt fået fotograferet, fremkaldt og skrevet på de mange kort jeg skal have sendt - end ikke det er jeg igang med!
Det er da for dårligt, frue!
Senere: Kalkunen er hentet- dvs. der er hentet to, idet slagteren ikke kunne få 3 kgs kalkuner, så der var to mindre til samme pris - jeg har så vejet dem, og der er ialt 3,7 kg....forresten....så blev jeg lige fristet af en cognac-valnød spegepølse, der smager helt fantastisk. Butikken var som vanligt fyldt af kunder der bare får fin, fin service....

Ingen kommentarer: