torsdag, december 13, 2007

...halvvejs mod jul...

på arbejdet havde beboere, personale og Husets Venner idag julefrokost - meget hyggeligt. Og vi var heldigvis mange på arbejde - faktisk flere end i flere måneder - hele 5 fra morgenstunden og 1 fra ved 9-tiden....ja vi var næsten ved at falde over hinanden - men vi nød det og der var rigtig god tid til alle beboerne, så er det en fornøjelse at arbejde...
Jeg nåede i eftermiddag at få en time på divaneseren - og weekendhandlet er der også - for en formue! - og kransekagekonfekt har jeg også fået lavet, halvfærdig med aftensmaden til imorgen aften---jow,jow det går fint her..(så nævner vi bare ikke lige det der med vasketøjet....)
Nu er børnene i seng, pigerne flader ud på værelserne og manden er ikke hjemme - og jeg strikker - når jeg nu ikke lige sidder og skriver her - drikker kaffe m/mælk og smeltet chokolade... jeg vil om en halv times tid lave "dej" til havregrynskugler, så kan børnene rulle dem imorgen når de er kommet fra skole.
Jeg må indrømme at min hukommelse hører til i Alzheimer-afdelingen for lette men med udsigt til svære tilfælde - jeg havde lagt min opskrift på Parasol på sin plads! hvordan det kan ske vides ikke, men der var den! - Kan du ikke finde noget så kig på den plads det normalt har.
Det er lidt kedeligt strik lige p.t. med Parasol - jeg mangler omkr. 8-9 cm inden jeg skal til indtagninger....suk - hvad er andres efaringer med længden før indtakningerne?
Da min bror boede hjemme hos mine forældre var der et evigt hus med min mor, fordi hun altid lagde hendes briller alle mulige og ikke mindst umulige steder....så spøgefugl som han er, så udfærdigede han en seddel hvor der stod hvilke steder hun skulle lede efter brillerne først! Den anden del af sedlen beskrev de steder hvor hun absolut ikke måtte lægge sine briller! - den seddel har vi grinet af mange gange.
De første julegaver er i hus -nu mangler kun indpakningen - jeg vil hellere selv pakke ind - tænk på hvor ømme de stakkels ekspedienters hænder og fingre må være efter en lang dag med masse af indpakning....så hvis det kan hjælpe så gør jeg det hellere selv.
Imorgen venter sidste arb.dag i denne uge - dejligt med tiltrængt weekend....

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Da jeg læste om sedlen til din mor om briller Kom jeg til at tænke på en ønskeseddel min datter skrev da hun var 13-14 år. Den havde 4 overskrifter:
Det jeg ønsker mig meget
Det jeg måske ønsker mig mig
Dt jeg godt kan bruge
De jeg ikke ønsker mig

Jane sagde ...

Det var nok drillenissen der havde været på spil og flyttet lidt rundt på "parasollen"
Kh Jane