lørdag, december 15, 2007

Morgenmand/kvinde

har jeg altid været - det med at sove længe i weekenderne begrænser sig til kl. 7.30 max 8 - ....så jeg har været igang lige lidt her til morgen. Der er lavet kaffe og dækket morgenbord med rundstykker og det der hører til. Anledning - ingen - men vi skal idag ud at købe julegaver hvor vi har børnene med - det bliver nok et mas uden lige, men på hverdage synes vi at børnene er for trætte til at tage med sidst på dagen (ihvertfald drengene) - men det skal nok blive en hyggelig tur...
Ældste barn er jo begyndt at tage kørekort - og havde sin første "kravlegårdstime" forleden - og det har hun helt styr på. Hun er nu ved at søge efter en gammel bil til at køre i, men jeg ved nu ikke lige hvem der skal betale og finaciere driften af denne? det er ihvertfald ikke moderens pengepung....(genkender man måske et eller andet trick med at sno sin fader om en lillefinger???)
Julekortene er fabrikeret, - det var den lette løsning med computertekst og billeder printet ud på samme ark - men jeg må altså have personlige notitser på alligevel, så de skal færdiggøres her i weekenden - de er blevet helt ok i udseende.
På arbejdet igår skulle jeg pludselig med til et møde om psykisk arbejdsmiljø med lederen og et par fra Arb.tilsynet og Sikkerhedsgr., idet der skal udarbejdes handleplaner i forhold til vold og trusler om vold og i nogle situationer med seksuelle tilnærm., - ikke fordi det sker dagligt, men det forekommer idet enkelte beboere er enten demente eller frontalskadede. Egentlig et ok møde, men jeg havde dårlig samvittighed overfor mine kolleger der gik på gangen, idet de pludselig skulle overtage nogle af mine (tunge beb.) opgaver - og de havde travlt, men jeg nåede da lige at få en ½ time ekstra på "uret" inden jeg gik. Det lægger noget af et pres på een når man skal nå mange opgaver (sårskift, lægekontakt, efterdos. m.m - ja så er derjo lige beb. man gerne vil se og tale med uden at det foregår i situationer med øvre/nedre toilette!) og gerne vil gå til tiden - igår kl. 13 - det bliver ofte noget forjaget noget...men mon det vil blive ved med at være fremtiden? det går nok ikke den dag næste generation kommer på plejehjem!
Nå kaffen er færdig - rundstykkerne lune....jeg smutter..

Ingen kommentarer: